Pilové elektromotory

Model Výkon (Kw) Napětí (V) Cena

Pilový elektromotor KRM90LX-2 , P1=5.5 kW,  3x400V …… Cena na vyžádání

Pilový elektromotor KRM90LX-4 , P1=4.2 kW,  3x400V …… Cena na vyžádání

Pilový elektromotor KRM100L2-4 , P1=8 kW,  3x400V …… Cena na vyžádání

Pilový elektromotor KRME90L-2 , P1=3.5 kW,  1x230V …… Cena na vyžádání

Pilový elektromotor KRME100L1-4 , P1=3 kW,  1x230V …… Cena na vyžádání

Pilový elektromotor AMF63M2 , P1=1,6 kW,  1x230V …… Cena na vyžádání

Pilový elektromotor AMF63L2 , P1=2,2 kW,  1x230V …… Cena na vyžádání

Pilový elektromotor AF63M2 , P1=2,2 kW,  3x400V …… Cena na vyžádání

Pilový elektromotor AF63L2 , P1=3 kW,  3x400V …… Cena na vyžádání

 

 

Mýty o elektromotorech

Elektromotory jsou v průmyslu velmi běžným zařízením a mnozí inženýři jsou dobře obeznámeni s jejich provozem a fungováním. Nicméně někteří průměrní spotřebitelé si neuvědomují, že některé věci, které si myslí o elektromotorech a jejich účinnosti nemusí být vůbec pravdivé. Podívejte se na 5 hlavních mýtů o elektromotorech.

1. Oprava výkonového faktoru ušetří spoustu energie

Korekcí faktoru výkonu může dojít ke snížení spotřeby energie, ale jen o velmi malé množství. To znamená, že pokud vaše zařízení nutně nepotřebuje opravu faktoru výkonu, jeho zlepšení nebude mít vliv na váš účet za elektřinu. Úsporu energie ovlivňuje řada faktorů, včetně typu a délky vodičů, umístění zařízení na korekci faktoru výkonu (t.j. blíže k měřícímu přístroji zatížení motoru), kombinace elektrických zátěží připojených k vašemu měřiči atd. Je však velmi neobvyklé, že by úspory elektrické energie byly vyšší než 2%, a to ani v extrémních případech.

2. Časté spouštění motoru ho nepoškodí

Pokud není elektromotor určený na časté uvedení do provozu, je jisté, že jeho časté spouštění bude jeho životnost zkracovat. Počáteční startovací proud vytváří extra teplo, které je zpravidla rozptýlené během chodu motoru. Pokud ale motor mezi starty neběží dostatečně dlouho, nestihne se zbavit dodatečného tepla a vzniká riziko, že motor překročí svou maximální provozní teplotu.

3. Vyšší teploty nemají velký vliv na elektromotory

Každý správně navržený motor patří do specifické třídy izolace. Jeho třída definuje maximální provozní teplotu jeho okolí. Tato hodnota představuje prahovou teplotu, kterou by motor za žádných okolností neměl překročit. Je známo, že pro každých 18° F kdy se tato maximální hodnota překročí, životnost elektromotoru se sníží na polovinu.

4. Vysoce účinné motory umí ušetřit více energie než motory s běžnou účinností

Provozní rychlost indukčního motoru je ve skutečnosti nižší než jeho synchronní rychlost. Pokud se rotace hřídele motoru shoduje s frekvencí střídavého proudu, otáčení motoru je synchronní. Jev, který představuje rozdíl mezi skutečnými a synchronními otáčkami nazýváme “skluz”. Mnohé motory s vysokou účinností fungují s menšími skluzy plného zatížení nebo i při rychlostech mírně vyššími než srovnatelné motory s normální účinností. Při odstředivých ventilátorech a čerpadlech se i menší změny v otáčkách motoru promítají do významné změny uloženého zatížení a roční spotřeby elektrické energie.

5. Soft-start zařízení na velkých elektromotorech snižují poplatky za spotřebu energie

Soft-startéry mohou snížit vaše účty, ale nečekejte žádné výrazné snížení poplatků za elektřinu. Při startování motoru elektrický proud často dosáhne 5 až 6 násobek běžícího proudu motoru s plným zatížením. Tehdy se vytváří teplo, nepřítel motoru. Softstartéry zvyšují napětí, které je aplikováno na svorky motoru, což omezuje startovací proud a tím pádem pomáhají snižovat množství nežádoucího tepla. Takto softstartéry prodlužují životnost elektromotoru, zejména u motorů, které jsou často opakovaně zastavovány a spouštěny. Tímto se však poplatky za elektřinu od veřejných služeb nijak neovlivní. Pokud se na účtu měří a účtuje spotřeba elektřiny, elektroměr měří průměrný spotřebovaný kW za každých 15 nebo 30 minut. Naproti tomu soft-startéry ovlivňují výkon motoru jen během několika sekund. To znamená, že nižší příkon motoru v takovém krátkém čase je velmi zanedbatelný ve srovnání s časovým obdobím, kdy se vypočítávají odběrové poplatky.