Elektromotory třídy ML, 1-fázové

+420 737 535 020

PREVODOVKY@VYBOELECTRIC.EU

elektromotor ml jednofázový
elektromotor ml jednofázovýelektromotor ml jednofázový

Jednofázové elektromotory

Existuje mnoho typů jednofázových elektromotorů, ale v této části bude diskuse zaměřena na ty typy, které jsou nejběžnější pro motory s výkonem od 1 hp (koňské síly) a výše. V průmyslovém prostředí by se měly všude, kde je to možné, používat třífázové indukční motory. Obecně platí, že třífázové elektromotory mají vyšší účinnost a výkonové faktory a jsou spolehlivější, protože nemají startovací spínače ani kondenzátory. V případech, kdy třífázové elektromotory nejsou dostupné nebo je nelze použít z důvodu napájení, se pro průmyslové a komerční aplikace doporučují následující typy jednofázových motorů: (1) motor na start kondenzátoru, (2) dvouhodnotový motor kondenzátoru a (3) motor s permanentním děleným kondenzátorem.

Krátké srovnání charakteristik jednofázových a třífázových indukčních motorů umožní lépe pochopit, jak fungují jednofázové motory:
1. Třífázové motory mají zablokovaný točivý moment, protože při nečinnosti je ve vzduchové mezeře otočné pole. Jednofázový motor nemá v klidovém stavu žádné otáčivé pole, a proto nevytváří žádný točivý moment se zablokovaným rotorem. Analogové vinutí je nutné k vytvoření rotujícího pole potřebného pro startování. V jednofázovém motoru s integrálním výkonem je součástí sítě RLC.
2. Proud rotoru a jeho ztráty jsou při třífázovém motoru bezvýznamné. Rotor jednofázového motoru má však při nulovém zatížení značný proud a citelné ztráty.
3. Při daném zlomovém momentě vyžaduje jednofázový motor podstatně větší tok a více aktivního materiálu než ekvivalentní třífázový motor.
4. Výrazně vyšší ztráty v jednofázovém motoru.

Startovací kondenzátory pro spuštění motoru

Startovací kondenzátor je jednofázový indukční motor s hlavním vinutím, který je určen pro přímé připojení ke zdroji energie a má pomocné vinutí zapojené v sérii s kondenzátorem a spouštěcím spínačem pro odpojení pomocného vinutí od zdroje napájení po spuštění. Nejběžnější používaný spouštěcí spínač je odstředivě ovládaný spínač zabudovaný v motoru.