Elektromotory třídy ML, 1-fázové

jednofázové elektromotory vybo gears

Jednofázové elektromotory 1ALJ (maximální kvalita, nízká cena)

Třída elektromotorů 1ALJ představuje indukční jednofázové motory ze slitiny hliníku charakteristické velmi vysokou spolehlivostí. Motory mají relativně jednoduchou konstrukci, bezpečný a spolehlivý provoz a kvalitní výkon. Elektromotory 1ALJ jsou využívány hlavně v domácích dílnách, kde je možnost jen jednofázového napájení. Motory mají širokou škálu aplikací, což může být například pohon čerpadel, mlýnků, menších obráběcích zařízení, dopravníků, vzduchových kompresorů, ventilátorů a mnoho dalších ...

Jednofázové elektromotory ML (sekundární produkt, nižší kvalita)

+420 737 535 020

PREVODOVKY@VYBOELECTRIC.EU

elektromotor ml jednofázový
elektromotor ml jednofázovýelektromotor ml jednofázový

Jednofázové elektromotory

Existuje mnoho typů jednofázových elektromotorů, ale v této části bude diskuse zaměřena na ty typy, které jsou nejběžnější pro motory s výkonem od 1 hp (koňské síly) a výše. V průmyslovém prostředí by se měly všude, kde je to možné, používat třífázové indukční motory. Obecně platí, že třífázové elektromotory mají vyšší účinnost a výkonové faktory a jsou spolehlivější, protože nemají startovací spínače ani kondenzátory. V případech, kdy třífázové elektromotory nejsou dostupné nebo je nelze použít z důvodu napájení, se pro průmyslové a komerční aplikace doporučují následující typy jednofázových motorů: (1) motor na start kondenzátoru, (2) dvouhodnotový motor kondenzátoru a (3) motor s permanentním děleným kondenzátorem.

Krátké srovnání charakteristik jednofázových a třífázových indukčních motorů umožní lépe pochopit, jak fungují jednofázové motory:
1. Třífázové motory mají zablokovaný točivý moment, protože při nečinnosti je ve vzduchové mezeře otočné pole. Jednofázový motor nemá v klidovém stavu žádné otáčivé pole, a proto nevytváří žádný točivý moment se zablokovaným rotorem. Analogové vinutí je nutné k vytvoření rotujícího pole potřebného pro startování. V jednofázovém motoru s integrálním výkonem je součástí sítě RLC.
2. Proud rotoru a jeho ztráty jsou při třífázovém motoru bezvýznamné. Rotor jednofázového motoru má však při nulovém zatížení značný proud a citelné ztráty.
3. Při daném zlomovém momentě vyžaduje jednofázový motor podstatně větší tok a více aktivního materiálu než ekvivalentní třífázový motor.
4. Výrazně vyšší ztráty v jednofázovém motoru.

Startovací kondenzátory pro spuštění motoru

Startovací kondenzátor je jednofázový indukční motor s hlavním vinutím, který je určen pro přímé připojení ke zdroji energie a má pomocné vinutí zapojené v sérii s kondenzátorem a spouštěcím spínačem pro odpojení pomocného vinutí od zdroje napájení po spuštění. Nejběžnější používaný spouštěcí spínač je odstředivě ovládaný spínač zabudovaný v motoru.